KategooriaLoengusari
Toimumisaeg01.02.2022 - 22.02.2022
Hind15€
OstaRegistreeru
Sportlase toitumine - võitja salarelv

Populaarne e-loengusari jätkab uute osadega!

Sportlase roll nõuab kahtlemata suurt pühendumust, et leida tasakaal igapäevaste treeningute, õpingute ja töö vahel. Selleks, et viia sportlik sooritus uuele tasemele, tuleb lisaks teadlikult treenimisele ka süüa nagu tippsportlane. Kuidas seda saavutada?

Iga sportlane on erisugune ning toitumine peab sobituma valitud spordiala, treeningplaani ja elustiiliga, mis sageli on päevade lõikes erinev. Seega tuleb tähelepanu pöörata toitumisstrateegiatele, mis igapäevaselt võimaldaksid saavutada optimaalse soorituse, treeningkoormusega kohanemise ja hea tervise.

Seekordes loengusarjas tuleb juttu sellest, kuidas koostada sportlase vajadustele vastav menüü, kas ja millal kasutada toidulisandeid, kuidas planeerida treeningpäevade toitumist ja valmistuda võistlusteks.

Novembris toimus loengusarja esimene osa, kus sai teadmisi toitumise rollist sportase edukuses, energiavajaduse, toidukordade ajastamise, hommikusöökide planeerimise, vedelikuvajaduse, joogivalikute tegemise ning vigastuste ja haiguste ennetamise kohta. Loengusarja on võimalik järelvaadata SIIN.

Sihtgrupp:

Sportlased, lapsevanemad, treenerid, kehalise kasvatuse õpetajad.

Loengud:

1. Sportlase vajadustele vastava menüü koostamine

  1. Taldrikureegli ja toitumise põhitõdedega on enamus inimesi tuttavad. Teoorias lihtne, kuid kuidas seda kõike praktikasse rakendada? Käesolevas loengus saad praktilised juhtnöörid, kuidas iseseisvalt menüüd koostada, nii et toidulaud saaks tõesti tasakaalustatud vastavalt sportlase vajadustele ja road maitsvad. Loeng sisaldab inspiratsiooniallikana näiteid nii põhitoidukordadest kui vahepaladest. Ühtlasi saab üle vaadatud, kuidas valmistoidumaailmas orienteeruda.
 
    • Loengus käsitletavad teemad:
      • Taldrikureegel praktikas- toiduainete valik ja erinüansid sportlase menüüs;
      • Põhitoidukordade näited, sh hilisõhtused valikud;
      • Vahepalad- kuidas teha ise ja mida valida poest;
      • Valmistoidumaailmas orienteerumine;
      • Näidismenüüde analüüs ja retseptide koostamise põhimõtted.

2. Toidulisandid- jah või ei?

  1. Sageli arvatakse, et toidulisandid kuuluvad iga sportlase menüüsse ning on äärmiselt vajalikud optimaalseks soorituseks. Sporditoidu turg on kiirelt kasvav ja arenev, mistõttu võib orienteerumine sel maastikul olla küllaltki keeruline. Küsimustele „Kas ja kellele on toidulisandid vajalikud?“ ning „Millal ja mis kogustes neid kasutada?“ saad vastuse loengu käigus.
 
  • Loengus käsitletavad teemad:
      • Toidulisandite vajalikkus ja kasutamine spordis;
      • Toidulisandite tarbimise reeglid- kuidas, millal ja kui palju?;
      • Toidulisandite valik lähtuvalt tõenduspõhisusest, efektiivsusest ja ohutusest;
      • Taastusjoogid, valgujoogid, spordigeelid- hädavajalik või mugavustoit?

3. Treeningpäeva menüüplaan ja toitumise periodiseerimine

    Kui energiavajaduse hindamine ja menüü koostamise põhimõtted on selged, vaatame üle treeningpäeva puudutavad lisanüansid. Loengus saad teada, mida on oluline silmas pidada taastumise toetamisel ning millistel juhtudel on vaja süüa ka treeningu ajal. Teooriat täiendavad näited erinevate spordialade kohta, kuna teadupoolest on treeningute iseloomud ja söömisvõimalused erinevatel aladel varieeruvad. Antud loengu tuumaks on toitumise periodiseerimine. Vaatame üle, mis see on, kuidas seda rakendada ning milline on selle kasutegur.
    • Loengus käsitletavad teemad:
      • Treeningeelse ja -järgse toidukorra olulisus;
      • Millistel juhtudel ja mida süüa treeningu ajal?;
      • Toidu- ja joogivalikud lähtuvalt treeningplaanist;
      • Toidukordade näited erinevate spordialade puhul;
      • Toitumise periodiseerimine ja selle kasutegur.
 

4. Võistluspäeva toitumine, laagrid ja välisreisid

    Sportlased treenivad ja võistlevad erinevates keskkondades, mis tihti eeldab ka reisimist. Seetõttu tuleb valmis olla mugavustsoonist väljaastumiseks. Sageli tekivad küsimused, kuidas planeerida toitumist, kui võistluspäev toimub teises Eesti otsas ning sõit sinna algab juba varahommikul. Tippsportlasi huvitab, kuidas pikkadel lennureisidel normaalselt söödud saada või kuidas harjuda võõrapärase toiduga välislaagris. Vähemtähtis pole ka seedeprobleemidest hoidumine ning immuunsuse toetamine tihedas ajagraafikus või erinevate ajavööndite vahel reisides. Loengu käigus saad nendele ja mitmetele teistele küsimustele vastused.
    • Loengus käsitletavad teemad:
      • Võistlusteks, laagriteks ja välisreisideks ettevalmistused;
      • Seedeprobleemide ennetamine;
      • Süsivesikute laadimine;
      • Millal on õige aeg enne ja peale võistlust ning võistluste vahel süüa?;
      • Võistluspäeva toitumine erinevatel spordialadel ja rahvaspordiüritustel;
      • Lennureiside ja võõraste kultuuridega toimetulek.

 

Registreeru koolitusele

Koolitaja:

Teele Tiidt on sporditoitumise ekspert, kes on õppinud eripedagoogikat Tartu Ülikoolis ning globaalset toitumist ja tervist Kopenhaageni Ülikooli Kolledžis. Toitumise olulisust hakkas teadvustama noorsportlasena, mil märkas lisaks treeningutele, taastumisele ja psühholoogilisele ettevalmistusele ka tarbitava toidu rolli sportlikus soorituses. Lisaks isiklikule kogemusele on ta sportlase toitumise teemal läbinud mitmeid täienduskoolitusi Eestis ja välismaal.

Loengute maht:

E-loengusari koosneb neljast umbes 60 minuti pikkusest loengust. Loengusarja kogumaht umbes 4 tundi + lisaaeg küsimusteks ja aruteluks.

Toimumisaeg ja -koht:

E-loengud toimuvad otseülekandena Zoom keskkonnas veebruaris teisipäeviti 1., 8., 15. ja 22.02 kell 18:00-19:00 (+ lisaaeg küsimustele ja arutelule). Loengute salvestusi on võimalik ühe nädala jooksul mugavalt järelkuulata, endale sobival ajal ja kohas. Vali alloleva lingi kaudu loengud, millel soovid osaleda.

 

Registreeru koolitusele

Osalustasu:

Ühe loengu maksumus on 15 €, kogu e-loengusarja (4 loengut) maksumus on 50 € (hinnad sisaldavad käibemaksu).

Loengutel osalemise kohta väljastatakse tõend (6 kontakttundi).

Füüsilised isikud saavad taotleda Maksu- ja Tolliametilt tulumaksutagastust 20%.

 

NB! Oma maksustatavast tulust võib maha arvata kalendriaasta jooksul tasutud enda ja alla 26 aasta vanuse lapse, lapselapse, venna ja õe koolituskulud või nende koolituskulude puudumisel ühe alla 26 aasta vanuse Eesti alalise elaniku koolituskulud.

Rahvatervise Akadeemia majandustegevusteate nr: 223442.

 

Rahvatervise Akadeemia OÜ on positiivselt läbinud Eesti Kõrg- ja Kutsehariduse Kvaliteediagentuuri lävendipõhise kvaliteedi hindamise.

Tsükkel 1
Final Quiz