KategooriaLoengusari
Toimumisaeg03.11.2021 - 24.11.2021
Hind15€
OstaRegistreeru
Sportlase toitumine - võitja salarelv

Sportlase roll nõuab kahtlemata suurt pühendumust, et leida tasakaal igapäevaste treeningute, õpingute ja töö vahel. Selleks, et viia sportlik sooritus uuele tasemele, tuleb lisaks teadlikult treenimisele ka süüa nagu tippsportlane. Kuidas seda saavutada?

Iga sportlane on erisugune ning toitumine peab sobituma valitud spordiala, treeningplaani ja elustiiliga, mis sageli on päevade lõikes erinev. Seega tuleb tähelepanu pöörata toitumisstrateegiatele, mis igapäevaselt võimaldaksid saavutada optimaalse soorituse, treeningkoormusega kohanemise ja hea tervise.

 

Sihtgrupp:

Sportlased, lapsevanemad, treenerid, kehalise kasvatuse õpetajad.

Loengud:

1. Sportliku soorituse eduretsept

 
  1. Eduka sportliku soorituse üks võtmekomponentidest on toitumine. Nii nagu treenimise puhul, on ka keha vajaliku kütusega varustamisel oluline planeerimine. Selle loengu keskseks teemaks on toitumisstrateegiaid ühendav lüli - ajastamine, mis tagab kehale optimaalse energiavaru ja võimaldab eelolevaks pingutuseks maksimaalselt valmis olla.
 
    • Loengus käsitletavad teemad:
      • Toitumise roll füüsilisel koormusel;
      • Ajastamise olulisus ja põhimõtted;
      • Energiatootmine ja energiavarud organismis;
      • Energiapuuduse ja ületarbimise tundemärgid, mõju tervisele ja sooritusele.

2. Sportlase hommikusöök – toidukordade kuningas?

  1. Sportlased, kes jätavad hommikusöögi vahele, põhjendavad seda aja-, isupuuduse või hoopiski maitse-eelistustega. Küsimused, mida tuleks endale aga esitada, on järgmised: Kas sa tahad, et sinu treeningud oleksid kvaliteetsed ja võimalikult suure kasuteguriga? Kas sa soovid efektiivselt taastuda? Kas sa soovid, et sul oleks piisavalt energiat, et võistlustel endast maksimum anda?
    Vastates kasvõi ühele loetletud küsimusele  „jah“, tuleb endale teadvustada hommikusöögi olulisust sportlase edukas soorituses.
  • Loengus käsitletavad teemad:
      • Hommikusöögi roll;
      • Hommikuse isutusega toimetulek;
      • Hommikusöögi koostamise põhimõtted;
      • Hommikusöögi planeerimine sõltuvalt treeningu ja võistluse algusajast;
      • Tühja kõhuga treenimise plussid ja miinused;
      • Hommikusöökide näited: klassikaliste roogade alternatiivid ja kaasavõetavate hommikueinete ideed.

3. Vedelikutarbimine ja spordijoogid

    Teadaolevalt suudab inimene sõltuvalt oma tervislikust seisundist ilma toiduta elus püsida nädalaid või lausa kuid, aga vedelikuta vaid mõne päeva või ekstreemsematel juhtudel isegi loetletud tunnid. See viitab selgelt keha vajadusele säilitada vedelikutasakaal. Loengus käsitleme vedeliku tähtsust soorituses, aga ka sobilikke joogivalikuid sõltuvalt koormusest, sh spordi-, karastus-, energiajoogid, mahlad jne.
    • Loengus käsitletavad teemad:
      • Vedelikupuuduse mõju sooritusele;
      • Vedelikuvajaduse hindamine ja vedelikutasakaal;
      • Strateegiad: joogivalik ja ajastamine.
 

4. Sportlase tervise toetamine talvisel perioodil

    Sportlike eesmärkide saavutamiseks tuleb hoolitseda füüsilise ja vaimse heaolu eest. Liigne treenimine, stress, vähene puhkeaeg, limiteeritud päevavalgus ja ebakvaliteetne toit võib negatiivselt mõjutada sportlase keha ja vaimu. Ülekoormatud organism võib ühel hetkel haiguse näol nõuda endale paljuvajatud puhkust. Selleks, et keha oleks pidevalt töökorras ja suudaks sportlast optimaalselt teenida, peab talle pakkuma igakülgset toetust. Selles loengus käsitleme, kuidas toitumise abil tugevdada immuunsust, ennetada vigastuste teket ja haigestumist.
    • Loengus käsitletavad teemad:
      • Toitained organismi toetamiseks pimedal ja külmal ajal;
      • Mikrobioomi roll immuunsüsteemi toetamisel;
      • Toitainete roll vigastuste ja haigestumiste ennetamisel ning nendest taastumisel.

Koolitaja:

Teele Tiidt on sporditoitumise ekspert, kes on õppinud eripedagoogikat Tartu Ülikoolis ning globaalset toitumist ja tervist Kopenhaageni Ülikooli Kolledžis. Toitumise olulisust hakkas teadvustama noorsportlasena, mil märkas lisaks treeningutele, taastumisele ja psühholoogilisele ettevalmistusele ka tarbitava toidu rolli sportlikus soorituses. Lisaks isiklikule kogemusele on ta sportlase toitumise teemal läbinud mitmeid täienduskoolitusi Eestis ja välismaal.

Loengute maht:

Loengud toimuvad novembris igal kolmapäeval, kokku neli korda kuus ja korraga 60 minutit + aeg aruteluks.

Toimumisaeg ja -koht:

Loengud toimuvad novembri igal kolmapäeval kell 18.00-19.00 (pluss arutelu) veebivahendusel Zoomis. Loengud on pärast otseülekannet nädal aega järelevaadatavad.

03.11  Sportliku soorituse eduretsept

10.11  Sportlase hommikusöök – toidukordade kuningas?

17.11  Vedelikutarbimine ja spordijoogid

24.11  Sportlase tervise toetamine talvisel perioodil

 

Osalustasu:

Ühe loengu maksumus on 15 €, kogu loengusarja maksumus korraga ostes on 50 € (hinnad sisaldavad käibemaksu). Loengutel osalemise kohta väljastatakse tõend.

 

Registreeru koolitusele

*Registreerumine on avatud 2. novembrini 2021 või kuni kohti jätkub. Koht koolitusele on broneeritud peale osalustasu laekumist.

*Osalustasu laekumine on koolitusel osalemise kinnitamise aluseks. Osalustasu tagastatakse täies mahus, kui osaleja teatab koolitusel mitteosalemisest ette 7 päeva. Osalustasu tagastatakse 50% mahus, kui osaleja teatab koolitusel mitteosalemisest ette vähem kui 7 päeva. Osalustasu ei tagastata, kui osaleja teatab koolitusel mitteosalemisest koolituse toimumise päeval või jääb teatamata koolitusele tulemata.

Füüsilised isikud saavad taotleda Maksu- ja Tolliametilt tulumaksutagastust 20%.

 

NB! Oma maksustatavast tulust võib maha arvata kalendriaasta jooksul tasutud enda ja alla 26 aasta vanuse lapse, lapselapse, venna ja õe koolituskulud või nende koolituskulude puudumisel ühe alla 26 aasta vanuse Eesti alalise elaniku koolituskulud.

Rahvatervise Akadeemia majandustegevusteate nr: 223442.

 

Registreeru koolitusele

 

 

 

Rahvatervise Akadeemia OÜ on positiivselt läbinud Eesti Kõrg- ja Kutsehariduse Kvaliteediagentuuri lävendipõhise kvaliteedi hindamise.

Tsükkel 1
Final Quiz