KategooriaLoengusari
Hind50€
OstaRegistreeru
Sportlase toitumine - võitja salarelv 1. osa

Sportlase roll nõuab kahtlemata suurt pühendumust, et leida tasakaal igapäevaste treeningute, õpingute ja töö vahel. Selleks, et viia sportlik sooritus uuele tasemele, tuleb lisaks teadlikult treenimisele ka süüa nagu tippsportlane. Kuidas seda saavutada?

Iga sportlane on erisugune ning toitumine peab sobituma valitud spordiala, treeningplaani ja elustiiliga, mis sageli on päevade lõikes erinev. Seega tuleb tähelepanu pöörata toitumisstrateegiatele, mis igapäevaselt võimaldaksid saavutada optimaalse soorituse, treeningkoormusega kohanemise ja hea tervise.

 

Loengusarja 2. osas tuleb juttu sellest, kuidas koostada sportlase vajadustele vastav menüü, kas ja millal kasutada toidulisandeid, kuidas planeerida treeningpäevade toitumist ja valmistuda võistlusteks. Teist loengusarja on võimalik vaadata SIIT.

Sihtgrupp:

Toitumisnõustajad, toitumisterapeudid, tervishoiutöötajad, treenerid, sportlased, kehalise kasvatuse õpetajad, lapsevanemad.

 

Koolituse lõpetanud õppija:

  • hindab sportlase energiavajadust ja asjastab toidukordi vastavalt treeningutele ja elustiilile;
  • teadvustab hommikusöögi olulisust sportlase edukas soorituses;
  • mõistab vedeliku tähtsust soorituses ning teadvustab erinevate joogivalikute otstarvet ja
  • nende sobilikkust sõltuvalt koormusest;
  • kirjeldab, kuidas toitumise abil tugevdada immuunsust, ennetada vigastuste teket ja haigestumist.

Õppekavaga saad tutvuda SIIN.

Loengud:

1. Sportliku soorituse eduretsept

 
  1. Eduka sportliku soorituse üks võtmekomponentidest on toitumine. Nii nagu treenimise puhul, on ka keha vajaliku kütusega varustamisel oluline planeerimine. Selle loengu keskseks teemaks on toitumisstrateegiaid ühendav lüli - ajastamine, mis tagab kehale optimaalse energiavaru ja võimaldab eelolevaks pingutuseks maksimaalselt valmis olla.
 
    • Loengus käsitletavad teemad:
      • Toitumise roll füüsilisel koormusel;
      • Ajastamise olulisus ja põhimõtted;
      • Energiatootmine ja energiavarud organismis;
      • Energiapuuduse ja ületarbimise tundemärgid, mõju tervisele ja sooritusele.

2. Sportlase hommikusöök – toidukordade kuningas?

  1. Sportlased, kes jätavad hommikusöögi vahele, põhjendavad seda aja-, isupuuduse või hoopiski maitse-eelistustega. Küsimused, mida tuleks endale aga esitada, on järgmised: Kas sa tahad, et sinu treeningud oleksid kvaliteetsed ja võimalikult suure kasuteguriga? Kas sa soovid efektiivselt taastuda? Kas sa soovid, et sul oleks piisavalt energiat, et võistlustel endast maksimum anda?
    Vastates kasvõi ühele loetletud küsimusele  „jah“, tuleb endale teadvustada hommikusöögi olulisust sportlase edukas soorituses.
  • Loengus käsitletavad teemad:
      • Hommikusöögi roll;
      • Hommikuse isutusega toimetulek;
      • Hommikusöögi koostamise põhimõtted;
      • Hommikusöögi planeerimine sõltuvalt treeningu ja võistluse algusajast;
      • Tühja kõhuga treenimise plussid ja miinused;
      • Hommikusöökide näited: klassikaliste roogade alternatiivid ja kaasavõetavate hommikueinete ideed.

3. Vedelikutarbimine ja spordijoogid

    Teadaolevalt suudab inimene sõltuvalt oma tervislikust seisundist ilma toiduta elus püsida nädalaid või lausa kuid, aga vedelikuta vaid mõne päeva või ekstreemsematel juhtudel isegi loetletud tunnid. See viitab selgelt keha vajadusele säilitada vedelikutasakaal. Loengus käsitleme vedeliku tähtsust soorituses, aga ka sobilikke joogivalikuid sõltuvalt koormusest, sh spordi-, karastus-, energiajoogid, mahlad jne.
    • Loengus käsitletavad teemad:
      • Vedelikupuuduse mõju sooritusele;
      • Vedelikuvajaduse hindamine ja vedelikutasakaal;
      • Strateegiad: joogivalik ja ajastamine.
 

4. Sportlase tervise toetamine talvisel perioodil

    Sportlike eesmärkide saavutamiseks tuleb hoolitseda füüsilise ja vaimse heaolu eest. Liigne treenimine, stress, vähene puhkeaeg, limiteeritud päevavalgus ja ebakvaliteetne toit võib negatiivselt mõjutada sportlase keha ja vaimu. Ülekoormatud organism võib ühel hetkel haiguse näol nõuda endale paljuvajatud puhkust. Selleks, et keha oleks pidevalt töökorras ja suudaks sportlast optimaalselt teenida, peab talle pakkuma igakülgset toetust. Selles loengus käsitleme, kuidas toitumise abil tugevdada immuunsust, ennetada vigastuste teket ja haigestumist.
    • Loengus käsitletavad teemad:
      • Toitained organismi toetamiseks pimedal ja külmal ajal;
      • Mikrobioomi roll immuunsüsteemi toetamisel;
      • Toitainete roll vigastuste ja haigestumiste ennetamisel ning nendest taastumisel.

 

Loengusari toimus 2021. aasta novembris. Salvestused on järelvaadatavad, nii et koolitust saab läbida endale sobival ajahetkel.

Kuula koolitust

Koolitaja:

Teele Tiidt on sporditoitumise ekspert, kes on õppinud eripedagoogikat Tartu Ülikoolis ning globaalset toitumist ja tervist Kopenhaageni Ülikooli Kolledžis. Hetkel suurendab oma kompetentsi Rahvusvahelise Olümpiakomitee sporditoitumise programmis. Toitumise olulisust hakkas teadvustama noorsportlasena, mil märkas lisaks treeningutele, taastumisele ja psühholoogilisele ettevalmistusele ka tarbitava toidu rolli sportlikus soorituses. Lisaks isiklikule kogemusele on ta sportlase toitumise teemal läbinud mitmeid täienduskoolitusi Eestis ja välismaal.

Loengute maht:

E-loengusari koosneb neljast 45-60 minuti pikkusest loengust. Koolituse kogumaht on 6 akadeemilist tundi.

Toimumisaeg ja -koht:

Novembris toimunud E-loengusarja salvestust on võimalik kuulata mugavalt endale sobival ajal ja kohas.

Alusta koolitusega

Osalustasu:

E-loengusarja (4 loengut) maksumus on 50 € (hind sisaldab käibemaksu). Loengutele saad ligipääsu kohe pärast maksmist ja saad loenguid vaadata endale sobivas tempos 30 päeva jooksul.

Kui maksmisel esineb tõrkeid või kui soovid arvet ettevõttele, siis enne registreerumist kirjuta meile: maarja@rahvatervis.ee.

 

Loengutel osalemise kohta väljastatakse soovi korral tõend.

 

Rahvatervise Akadeemia majandustegevusteate nr: 223442.

Rahvatervise Akadeemia OÜ on positiivselt läbinud Eesti Kõrg- ja Kutsehariduse Kvaliteediagentuuri lävendipõhise kvaliteedi hindamise.

Tsükkel 1
Final Quiz